Bulunan 1 den 1 - Toplam 1

Konu: Kurgu Kuşağı

  1. #1

    Kurgu Kuşağı

    Bu başlıkta kurgu kuşağının öğretmenlerimiz tarafından anlaşılıp verimli bir şekilde işlenmesi faydalı çalışmaların paylaşılması amaçalanmaktadır.

    Konuya yeni eklenecekler cevap olarak değil mesajı yenilemek suretiyle sayfa sürekli olarak güncellenecektir.



    Bugün kim güçlüyse, gücünün kaynağı fütürist yaklaşımdır.
    Geleceği planlayıp, senaryolarla kurgulayanlar,
    bunu yapmayanları yönetiyor


    Başarılı her birey, şirket, toplum, kurum ve ülke, bunu fütürist bakış açısıyla yapıyor. Bunu yapmayan
    kişinin, kurumun bir şey yapması söz konusu degil, çünkü kaynaklan çok dikkatli kullanmalıyız.

    Örneğin, Çin son derece ciddi planlamalarla dünyada kendini konumlandırdı ya da başka devletlerin
    planlarının parçası olarak, yeni nesil tüketim toplumu olarak yetiştiriliyor.

    Fütürist oldugunu açıklayan ilk kişilerden Alvin Toffler, Kore´nin yapılandırılmasında rol oynamıştır.
    Kore´nin durumu ortada... Son yılların yükselen yıldızı.

    Fütürist Ufuk TURHAN

    Kurgu kuşağı ile amaçlanan aslında gelecek planlama ve uzakgörü becerisi kazandırmaktır. Kurgu kuşağının temeli ve ana amaçlarına değinmek üzere Fütüristler Derneği Başkanı Ufuk hanım'ın belirttikleri geleceğimiz açısından büyük önem arz etmektedir.
    Kurgu kuşağının temelini oluştıran ve Ufuk hanımın konu ile ilgili yazısı : ..::Ufuk Tarhan; D
    ************************************************** **

    Hayallerin önemsenmesi konulu slayt

    indirmek için:
    http://dl.dropbox.com/u/60237290/Bu%...ata%20oldu.pdf


    ************************************************** **************************
    Kurgu kuşağında öğrencileri retkinlik öncesi hazırlamak üzere izletebileceğiniz güzel bir video:
    Fütürist bir çocuğun günlüğü



    ************************************************** *************************
    Kurgu Kuşağı Yönergesi:

    Yönergelerin yayınlandığı sayfa http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...geleri-74.html


    ************************************************** ************************

    Kurgu Kuşağı ve Gelecek Tasarımı

    Kurgu Kuşağı ve Gelecek Tasarımı - Blog - Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği


    ************************************************** *********************
    Kurgu kuşağına hazırlık amacıyla öğrencileri gruplara ayırıp her gruba bilim insanlarının hayatlarını ve çalışmalarını dersimizin / kurgu kuşağının kazanımları doğrultusunda inceletip/sorgulatıp, grup olarak seçecekleri bir bilim insanı ile ilgili posterler hazırlatabilirsiniz. Süreçte öğrencileri kuşak kazanımlarına yönlendirmek amaçlı soru listesi de verebilirsiniz? Diğer insanlardan farklı özelliği nedir? Ne ile uğraşmış? Hangi yöntemleri kullanmış? gibi. Ayrıca en sonda neden bu bilim insanını seçtiniz diye grup/öz değerlendirme de yaptırılabilir. Ortaya çıkan posterleri koridorda sergiletip her teneffüste bir veya iki öğrenci kendi posterinin önünde durup, ziyaretçi diğer öğrencilere bilim insanlarını tanıtabilir. Bunun için simit ve peynirle bilim insanı hikayelerini http://db.tt/qNiV7gL0 ve bilimi yaratanlar kitabını http://dl.dropbox.com/u/60237290/bil...nlar%20son.pdf den indirebilirsiniz.




    ************************************************** **************************

    Tayland'ın Panyee kasabası futbol takımının gerçek başarı hikayesi



    Bu videonun etkinliğe çevrilmiş halinin slaytı için: (hayır duası isterler)
    http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...panyee-81.html



    ************************************************** ************************
    SOSYAL BİLGİLER DERSİ:
    4. sınıf
    İYİKİ VAR ÜNİTESİ : Bir Zamanlar - Hayatımız Hızlanıyor - Bizden Projeler
    5. sınıf
    GERÇEKLEŞEN DÜŞLER ÜNİTESİ: Hayatımız Nasıl Kolaylaştı - Teknolojiyle Gelen Değişim - Hayatımızı Kolaylaştıranlar.
    6. sınıf
    ELEKTRİK YÜZYIL ÜNİTESİ: Gelecekteki Yaşam ünitesi ile ilgili video ve görseller dersimize destek olması açısından oldukça faydalı.

    http://www.vitaminegitim.com/

    ************************************************** **************
    Tıpkı video daki gibi grup ödevi verebilirsiniz veya bilim insanı araştırabilirler.




    ************************************************** *******************




    Etkinlik ile ilgili dökümanlar:

    http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...77.html#post91

    ************************************************** ************************

    PATENT ALMA SÜRECİ
    Ankara Patent Bürosu, Genel Müdürü Kaan Dericioğlu

    http://<a href="http://www.dailymoti...tion video</a>



    ************************************************** *

    Kartal olmak isteyen kartal

    Bir çiftçi, yerde bulduğu bir kartal yumurtasını, tavuk yumurtası sanarak çiftliğine götürmüş. Kuluçkaya yatan tavuğun altına koymuş. Tavuk, kartal yumurtasını da kendi yumurtası sanarak kuluçka döneminde koruyucu kanatları altında tutmuş. Civcivler ve kartal yavrusu yumurtadan çıkmış. Kartal yavrusu, tavukların ve civcivlerin davranışlarını taklit ederek kanat çırpmış, eşinmiş, darı tanelerini ve solucanları yemiş. Kendisinin bir tavuk olmadığını düşünmek aklına bile gelmemiş. Bir gün küçük kartal gökyüzünde uçan kocaman bir kuş görmüş. Bu olağanüstü yaratığa hayranlıkla bakmış. En yakınındaki tavuğa bu kuşun ne olduğunu sormuş. Ona "kartal" derler yanıtını almış. "Ben de kartal olmak istiyorum" demiş küçük kartal. "Saçmalama" demiş tavuk ve devam etmiş:

    "Haddini bil. Sen asla kartal olamazsın. Sen bir tavuksun. Bunu kabul et." Küçük kartal boynunu eğerek, toprağı eşelemiş. "Galiba haklısın." demiş. Küçük kartal yaşamı boyunca tavukların arasında yaşamış, gökyüzünde özgürce dolaşabileceğini bilmeden. Kendi gücünü görmeden, beş on santimetre yükseğe kadar kanat çırpıp daha fazlasını yapabileceğini, gökyüzüne ulaşabileceğini hiç düşünmemiş.

    ************************************************** ************************
    Kurgu da izletilebilecek videolar:

    İşin Geleceği:






    Gelecekte Akıllı Camlar :





    Gelecekte İş ve Yaşam:



    Yakın Gelecek :






























    ************************************************** *********
    Geleceğin Dünyası Belgesel Serisi:

    ''20 yıl sonra dünya neye benzeyecek? Ya size geleceğin zaten geldiğini söylersem? Çünkü dünyanın en zeki insanları bunu hayal edip yapılandırıyor.'' Gelecek Belgesel Serisi, 40dakikalık, kaliteli kurgu kuşağı için ideal belgeseller.




    Gelecekte Ölümsüzlük




    Gelecekte Oyunlar:


    Gelecekte Yaşam:


    Gelecekte Süper İnsanlar:


    Gelecekte Güvenlik:



    Geleceğin Dünyası: Gelecekte Eğlence ile ilgili teknolojiler nasıl olacak.

    1. Bölüm:


    2. Bölüm:


    3. Bölüm:


    ************************************************** ***********


    Bunu biz yaptık..Avrupalı bilim insanlarına mal edilen buluş ve çalışmaların asıllarını kimlerin yaptığını öğrenelim.. 13 tane belgesel...


    http://www.youtube.com/results?searc...0.0..0.0...0.0.


    ************************************************** **********
    TURKCELL'in gelecek ile ilgili kendi kurguları


    izlemek isteyenler:
    http://flash.turkcell.com.tr/yeni_teknolojiler/

    ************************************************** *

    Kurgu Kuşağında izlettirebileceğiniz gelecek ile ilgili kurgusal videolar.

    http://www.youtube.com/user/albert8203





















    Döner binalar_elektrik üretiyor [Kurgu]


    ANAKLİA Deniz Oteli [Kurgu]


    Gelecekte olması planlanan Yüzen Şehirler [Kurgu]



    Leonardo Da Vincinin Harika Makineleri 1 Bolum (damnedeyes)
    http://www.fileserve.com/file/FS23em...ri_1_Bolum.avi

    Leonardo Da Vincinin Harika Makineleri 2 Bolum (damnedeyes)
    http://www.fileserve.com/file/U52wuB...ri_2_Bolum.avi


    *********************************************

    Kurgu Kuşağında izlettirilebilecek çizgi filmlerden Jetgiller

    Jetgiller çizgi filmi izle



    **************************************

    Uzayın Çapı: Herşeyin basit bir merakla başladığı ve insanlığın, daha doğrusu evrenin yapısını yakından uzağa incelenmesini sağlayan sanal yazılım. Dil seçeneğinden türkçeyi seçiniz. Kurgu için güzel. İnsanın merak duygusu (hissi) ve bununla başlayan süreç diye başlayabilirsiniz.

    The Scale of the Universe 2 &mdash; Other Languages


    *******************************************
    Ekran Alıntısı.JPG

    ********************************************

    Bijen Karaş Arslan:

    7. sınıf Kurgu Kuşağında tekrarı ve tıkanıklığı engellemek için ders içi etkinlik önerileri:

    Arkadaşlar malumunuz, hepimiz adına dersin en çok şikayete maruz kalan kuşağına ermiş bulunuyoruz.. Ders, sorunlara çözüm üreten yaratıcı bireyler yetiştirme hedefinde ancak bizle,r bu düsturla yetiştirilmemiş, hazır ve kesinlikle uyulması gereken kurallara dayanan, “davranışçı model” ile eğitilmiş bireyler olarak, çoğunlukla en çok bu kuşakta anlatılacak, aktarılacak, rehberlik ve rol modellik konusunda sıkıntı yaşamaktayız.. Bu paylaşım altında olabilir, başka bir konu başlığında olabilir, kendince bu sıkıntılı süreci başarıyla savuşturan, öğrenci ilgisini, dönem sonuna dek sıcak tutacak etkinlik örnekleri geliştiren arkadaşlarımız bu yöntemlerini burada paylaşırsa, özellikle bu derse yeni atanan arkadaşlarımıza çok faydalı olacaklar diye düşünüyorum..
    Bunları yazdıktan sonra topu taca atmayacağım elbette.. Kendi planlamış olduğum sürecimi sizlerle paylaşayım:
    Bu yıl bu kuşağa Osman hocamın ”bilim insanlarını araştırma ve sunumu” ile ön hazırlık fikriyle başlamayı tercih ettim.. Bu hafta, geçen haftadan hazırlanarak, kendi istedikleri araştırmaktan sunmaktan zevk duyacakları herhangi bir bilim insanını öz yaşam öyküsü çocukluğu, buluşları ve hakkında görseller biçiminde hazırladıkları pano sunumuna ayırdım.. Tahmin etmediğim derecede ilgi ve hazırlık ile, hakikaten dikkatle dinleyip, soru cevap katılımı yaşanan bir hafta oluyor.. Her buluşçunun önce çocuk, sonra insan ve daima çok meraklı, denemekten bıkmayan insanlar oluşunu fark etmeleri inanın oldukça motive edici. Sonrasında vakti kalacak olanlara şiddetle tavsiye ederim
    Haftaya, “proje konusu nasıl bulunur” üzerine öne çıkan yöntemlerle tüm sınıf bazında deftere not almalarını sağlayarak denemeler yapacağım.. Yani, beyin fırtınası, kavram haritası, bir nesneden yola çıkarak asıl işlevi, işlevi dışında nasıl kullanılabilirdi, 20 yıl sonra aynı nesne(araç vs) nasıl kullanılabilir ya da hangi teknolojik değişimlere uğrar sorularına (burası çok önemli, cevap vermek istemeyen öğrenciyi bile katmaya çalışarak) genel bir etkinlik oluşturacağım..
    Haftaya ikinci ders, tahtayı çok kullanma haftası: Genel, toplumsal, yerel, özel, kişisel ayırt etmeksizin (veya çok dallanır budaklanır derseniz, herhangi birine odaklanabilirsiniz) asla “bu olmaz saçma vs.” diye heves kırıcı olmaksızın ilk ders bir sorun listesi yazmayı, ardından bu sorunları teker teker oylama usulü eleye eleye en önemli görülene ulaşmayı, nihayet netleşen soruna çözüm yollarını yine mümkün olduğunca tüm sınıfa söz hakkı vererek listelemeyi planlıyorum..
    Bir sonraki hafta, ilk ders, deftere kaydedilen sorunların en akla yatkınını, kullanıma, kişinin ya da toplumun hayrına olanına karar vermek için oylama ve çözümü şekillendirmeyle geçer.. ikinci ders bu çözüme uygun proje üzerine fikir listelemekle geçer.. Umarım bu ders sonuna “Bir proje sıfırdan nasıl şekillendirilir” meselesini sınıfça deneyimlemiş oluruz.. İkinci ders, kendi projeleri üzerine bireysel taslak hazırlığı için serbest çalışma için vakit yaratmak şart (çizim vs)..
    Daha sonraki haftaya öğrencinin bireysel olarak bu yöntemlerden herhangi birini kullanarak, artık proje konusunu belirlemesi, konu üzerine araştırma yapması, alt yapısı evde hazırlanmış biçimde renkli kartonu çizim ve boyama malzemeleriyle projesinin son halini şekillendirmesi ve sunum ve değerlendirmeyle bitirilebilir.. (çizim ve sunum dosyasını hazırlama, alt yapıyı önceden net kavratabilirseniz, emin olun, evde bile yapılabilir.. 10 ocak itibarı ile not verme işlemini tamamlamak isteyen, ya da sunuma uzun vakit ayırmak isteyenler bu seçeneği düşünsün.. Kendi adıma muhtemelen bu seçeneği değerlendireceğim..)
    Başkaca yöntem geliştiren, etkinlik uygulayanların da yazması iyi olur.. Saygılarımla..

    ************************************************** ****

    Osman KESKİN
    güzel bir grup etkinliği:

    1- Öğretmen çeşitli nesnelerin resimlerinin çıktısını alır ve gruplara dağıtır ya da slayt ile geçmişte hayal olan ama günümüzde gerçekleşen teknolojilere ve günümüzde temeli atılan ileri teknoloji gelişmeleri örnekler göstererek alt yapıyı hazırlar.

    2- Her gruptan şu an kullanılan ürün/araçları listelemelerini ve 20 yıl sonra bu nesnenin durumu ne olmuş olabilir? diye sorgulamalarını istenir.

    3- Son olarak da bugün olmayan ama gelecekte muhtemel ihtiyaçlar neler olabilir? i sorgulayan gruplar tahtada grup olarak sunumlarını yaparlar.

    Süreç sonunda yaşadıklarını günlüklerinde paylaşırlar. (Böylece 6da dersi almayan 7ler içinde kuşağa/bireysel çalışmaya hazırlayıcı bir etkinlik)
    Son düzenleyen Osman KESKİN, 12-09-2013 saat 11:03 PM.

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz yok
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”