Bulunan 1 den 1 - Toplam 1

Konu: Düzen Kuşağı

  1. #1

    Düzen Kuşağı

    Derste kibritlerden çerçeve yapılmasının düzen kuşağı ile ilgili olduğuna dair öğretmen görüşü ile ilgili belirttiğim ve düzen kuşağının felsefesini içeren yazıyı alta ekliyorum. Faydalı olması dileğiyle.


    Hocam öncelikle kuşağın amacını ve dersin felsefesini iyi anlamak gerekir. Siz ortaya belli kurallar koyuyorsunuz ve öğrencilere bu kurallara göre ortaya bir ürün çıkarmasını istiyorsunuz. Bu süreç boyunca onların yaşaması muhtemel bazı durumları da öngörerek onları yönlendirmeniz gerekiyor. Kurallar düzen içerecek, 3 boyutlu olacak, ritim içerecek, aynı birim sürekli tekrar edecek ve çoğalma bir yerde durmayacak (en genel özellikler) Öğrenciler hayatları boyunca böyle bir durum yaşamadıkları ve tüm eğitim hayatları süresince bunun zıttı bir eğitim sürecinden geçtikleri için zorlanmaları hepimiz yaşıyoruz/yaşayacağız. Ama bize düşen bu duruma rehberlik edip öğrencinin sürecini tamamlamasını sağlamak. Öğrenciye bir şeye benzemeyen hatta tanımlanmayan ama anlamlı olan bir şey yapman gerek diyeceksiniz ve o da ne saçmalıyorsunuz diyecek. (bunu bir yere not ettirin, kuşak sonunda hatırlatın)

    Düzen kuşağı genel amaçları ;
    *Düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak değerlendirme anlayışı geliştirirler.
    *Doğadan, yaşamdan ve kendinden yola çıkarak mekân, yüzey, birim, tekrar, ritim, düzen,uyum, bütünlük, topluluk vb. kavramları yapılandırırlar.

    Birçok öğrenci birimlerin tekrar etmesi sürecini yaşar ve çoğalabilirliği konusunda hep tıkanır. Bu tıkanma aynı zamanda sadece önüne sunulan şıklardan doğruyu seçme alışkanlığındandır. Elindeki birimlerin çoğalabilir yönde birleştirilmesi konusunda desteklendiği zaman ve denemelerinin devam etmesi sonucunda doğruya ulaşınca, çocuk başta yaşadığı yılgınlık karşısında gerekli arayışı ve denemeleri sürdürdüğü zaman istenen sonuca ulaşılabileceği ve ona ulaşmak için farklı denemelerde bulunmak, farklı bakış açısı ile işe koyulmak (analitik düşünme- eleştirel düşünme) gerektiğini anlıyor.
    Biz dahil bilmediğimiz veya ortada pek fazla örneğin olmadığı bir işle veya üretime dayalı bir işle karşı karşıya kaldığımız zaman hep olan bir örneğin incelenmek suretiyle benzerini üretmek durumunda kalıyoruz ve özgün çalışma üretiminde sıkıntı yaşıyoruz. Bununla ilgili olarak örnek etkinlik olarak herkesten bir telefon tasarlamasını isteyin herkes piyasadaki telefonların benzerlerini çizecektir. Oysa düzen kuşağının bitiminde ortaya çıkan bütünlerden herhangi biri de bunda kullanılabilir. Ya da kuşağın en son kazanımlarından ''Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.'' aşamasında her öğrenciye bütününü düşünerek neyin tasarımında kullanılabileceği sorgulatılır. O zaman bakın neler çıkıyor.
    Yoksa tek başına pet bardak birleştirmeyle kibritleri birleştirme olarak bakarsanız kibrit çöpü daha anlamlı gelebilir ama dersin felsefesinde düşünme becerisi kazandırmak için bardak araçtır. Çerçeve yapmakta ise boş zaman doldurmaktan öteye gitmez.

    Kefenin bir tarafına sadece düzen kavramını öğreterek çerçeve yapmayı koyun diğer tarafına da düşünmeyi öğrenme ve yaşamlarındaki olaylara farklı açılardan bakarak değerlendirme anlayışı geliştirmeyi koyun hangisi daha değerli?

    Bu konu ile ilgili olarak aşağıda belirttiğim 2 slaytı incelemenizi öneririm.

    http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...sunumu-82.html

    http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...temeli-37.html





    2. yazı

    birbirinen bağımsız olarak farklı zamanda yazılmıştır. Öğretmen arkadaşıma yazdığım mesajı ekliyorum cümleler kopukluk içerebilir.


    düzen kuşağı = analitik düşünme, öğrenciye saçma gelmesi, öğrencinin tıkanması, bütüne yönelik araştırmada sıkılması gibi öğretmenin özellikle kontrol etmesi gereken hususlar olması gereken ve öngörülen bir süreçtir bunu özellikle belirtin çünkü onlar bu durumu yaşayınca öğrenciyi yönlendiremedikleri için bunu anlamsız olarak değerlendiriyorlar ve öğrenci bocalayınca öğretmende sıkılıyor, oysa bocalayan ve sıkışan öğrenciyi sorularla deneme yapmasına yönlendirip bütüne ulaşana kadar farklı denemeler yapmasını sağlaması düzen kuşağındaki öğretmenin temel görevidir. Böylece hayatta karşılaştığımız sorunlara her zamanki bakış açımız ve değerlerimiz ile baktığımızda bazen çözemeyiz, çözüm için farklı açılardan ele alarak denemeler yapmamız gerektiğini vermemiz gerektiğini özellikle bilmesi gerekiyor öğretmenin. öğrenci yapınca da yaa bak demek ki isteyince yeterince çabalayınca ve farklı denemeler yapınca oluyormuşu yaşatmak gerekiyor düzen kuşağında.

    birde düzen kuşağının özgünlük ve tasarım kısmı var. Bizler birşey yapınca zorlanınca hep onun daha önce yapılmışına bakarız ki işimiz kolaylaşsın
    başka benzerinden ilham almak, esinlenmek işin içine girince özgünlük olmuyor. benzerlikler türüyor
    mesela ben düzen kuşağında diyoruım ki yazın, bir şey yapacağız , tanımlanan birşeye benzemeyecek, birşey olmayacak ama birşey olacak
    hepsi bune saçmalık diyor
    bende dahil
    sonra düzen kuşağını bitirince yazdıklarını hatırlatıyorum. Evet birşey yaptık, birşey değil ama aslında birşey diyorlar

    düzen kuşağında sorgulama, analitik düşünme, özgün tasarım yapmayı belirttikten sonra birçok öğretmenin gözden kaçırdığı önemli diğer husus da oluşturduğu tasarımı teknolojik olarak ifade etme kazanımı geliyor. İşte bu aşamada bu sefer yaptığı çalışmayı farklı şeylerle ilişkilendirmesi gerekiyor. Bu yaptığın tasarım acaba nerelerde kullanılabilir diye sorguluyor çocuk şekli düşünüyor neyin tasarımında kullanabilirim diyor.

    hep kullandığımız bir etkinlik var. Düzen kuşağında neden örnek göstermemek gerektiğine dair.
    Tüm örğetmenlere bir kağıt ve kalem edinmelerini belirtiyorsunuz ve onlara siz şimdiye kadar bilinen hiçbir meyveye benzemeyen bir meyvve türü keşfettiniz. Lütfen bu meyveyi çizin diyin. Onlar bilinen bir meyveye benzemeyen bir şey çizmeye çalışacak ve çizecekler. daha sonra kağıdın arkasını çevirmelerini isteyin ve bu defa arkaya bulduğunuz bu meyve portakala benziyor deyin ve tekrar çizmelerini isteyin. sonra iki resimi ve iki resimi çizerkenki düşüncelerini isteyin.

    ikinci resimde hepsi yuvarlak çiziyorlar ya da turuncu çiziyorlar ve neredeyse hepsi birbirinin aynısı ama ilki tam tersi. işte ilki yaratıcılık
    yine katılımcılardan bir ev, ağaç ve çiçek resimleri çizmelerini isteyin çiçek olarak hepsi papatya çizecektir. ev ve ağaç resimleri de aynı olacaktır işte bu eski eğitim sistemin dayattığı yaratıcılığı öldürmedir.



    ************************************************** ***********



    ************************************************** *************

    Düzen kuşağı yönergesi

    http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...geleri-74.html


    ************************************************** ******************

    Deniz canlılarında düzen ve ritim



    Deniz canlılarında düzen, birim ve bütün ilişkisi - Blog - Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği


    ************************************************** ***************

    Bir çok öğretmen düzen kuşağında öğrencilerin birim denemeleri aşamasında sıkıldığını belirtiyor. Evet öğrencinin birim denemeleri yapma ve istenen özelliklerde bir bütün oluşturma sürecinde arayışa girmesi ve bu süreçte birçok 'olmamış' ya da 'olmaz' dönütleri ile karşılaşmaları olasıdır ve oluyor. Bu durumda öğretmen en başta düzen kuşağının amacını öğrenciye belirtmişse ve süreçte denemeler yapınca sonuca hemen ulaşmasının beklenmediğini belirtmesi, hatta özellikle birçok başarısız denemeler yaşayacağını, sıkılacağını, bunun süreçte öngörülen birşey olduğunu öğrenciye belirtmesi, önemli olan ona göre olumsuz ve sıkıcı denemeleri aşana kadar ısrar etmeleri gerektiği ve bunun gerçek hayatta her olumsuzun başarıya giden olumlu bir tecrübe olarak onlara olumlu aktarma yapabilecekleri bir deneyim olduğunu belirtmesinin işimizi kolaylaştıracağını düşünüyorum. Bana göre öğrencinin düzen kuşağı sonunda günlüğünde, başta sıkıcı gelmişti, birçok deneme yaptım olmuyordu ama yeterince farklı deneme sonunda istediğim gibi bir çalışma yapabildim demesi bizim ve öğrenci için büyük bir kazanımdır. Büyük bir çoğunluk öğretmen düzen kuşağının analitik düşünme becerisi kazandırma amacını göz ardı ediyor. Bu beceriyi kazandırmak için gelişmiş eğitim sistemine sahip ülkelerde de bu temelde etkinlikler veriyor. Farklı derslerde ve etkinliklerde ama amaç aynı, öğrenciyi bir problem veya durumla başbaşa bırakıyorlar ve onu aşması için denemeler ve çözümler içeren süreçten geçiriyorlar. Onlarda öğrenciler bu durumu daha çok tartışma ve bakış açısı geliştirme olarak işleniyor ama bizim öğrenci tipimiz buna şimdilik müsait değil. Düzen kuşağının özgün bir tasarım denemesi etkinliği yapmanın yanı sıra bir de bu yönünü hep hatırlayalım ve hatırlatalım.
    ************************************************
    Alttaki video da Diana Lufenberg aslında bizim dersi anlatıyor. Üstelik bunu büyük bir başarı olarak TED konuşması olarak Amerika'da büyük bir kitleye anlatıyor. Videoyu izlerseniz proje tabanlı öğrenmeyi anlatıyor. Morallerimizin düşük ve bozuk olması sizi yıldırmasın. Biz doğru yoldayız. Er ya da geç bunu anlayacaklar.
    Videonun sağ alt tarafında Türkçe altyazı seçeneği var. İyi seyirler...

    Video linki: Diana Laufenberg: Hatalarımızdan. Nasıl öğrenebiliriz? | Video on TED.com


    ************************************************** *

    Düzen Kuşağı İle İlgili Videolar

    DznVideo - Teknoloji ve Tasar1m Celal

    ************************************************** ***

    Değerlendirme sunusu
    düzenin görsel ve teknik açıdan inceleyerek değerlendirilmesi

    ************************************************** ***********

    Düzen kuşağının hayata yansıması fotograf galerisi
    Düzen Kuşağına Hayattan Örnekler - Osman Keskin - Teknolojik.org

    ************************************************** ****************

    Düzen kuşağında öğrencilerin kısmen sınırlanmasının amacı nedir?


    “Düzen” kuşağında öğrenciler;
    - Yaratıcılıklarını; gözlem, arama, sorgulama ve denemelerle öğrenme sürecinde geliştirirler.
    - Teknoloji ve tasarım kültürünün oluşması için gerekli zihinsel alt yapıyı oluştururlar. (Klavuz sayfa7)

    “Kurgu” kuşağında öğrenciler;
    - Yaratıcı düşüncelerini yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme
    yönünde adımlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

    “Yapım” kuşağında öğrenciler;
    Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
    ''Problem durumu var ve bunu verilen materyal ile çözmeye çalış, deneme yap olmuyorsa farklı bir şekilde denemeye devam et''


    +++++++++++++++

    Bana da öğrenciyi sınırlamak daha önce mantıksız geliyordu ama sınırlı bir sınırlılık vererek problem durumu yaratılmaması halinde yapılan her çalışmanın doğru olacağı sonucu çıkacağı ve bunun da düzenin ana amaçlarından biri olan farklı bakış açısı geliştirme 'analitik düşünme'nin temelinin oluşmayacağı belirtilince ikna oldum. Düzen kuşağına yüklenen anlam işi farklılaştırıyor.

    +++++++++++++++++++

    Bijen Karaş Arslan:
    Sınır belliyken de sınırsız düşünme biçimi ve tasarım oluşturulabilir.. buna "sonuca yönelik varyasyon" deniyor.. neden küçümsensin ki? az seçenekten ya da veriden, çok çeşitli sonuca varılması mümkün.. çıkacak sonuç düzen kuşağında, sanatsal ya da kreatif değil, kesin olarak matematiksel kurallara dayalı.. sınırlı mı sınırsız mı buna takılmak anlamlı değil.. çok yüzlü anlatıp, yaptırıp çalıştırabilene, bundan beklenen sonucu alabilene ne mutlu.. ODTÜ endüstri ürünleri tasarımı bölümü ilk yılında, öğrencilerin zorunlu tasarım derslerinde bizim düzen kuşağı işleri yaptırılıyor.. acaba neden?

    ++++++++++++++

    Levent Canpolat:
    Hollanda klasik mimariye aykırı binalarını incelemenizi öneririm.Pop-art arama ve denemelere örnek.Çarpıcı renkler-anlamsız mödüller-asimetrik düzensiz katlar.Ancak sonuçlar şaşırtıcı. Görsel şölen.Bunların eskizlerini çizenlerin nasıl özgür bir beyin yapıları var?Bu insanlar da okullarında temel tasarım disiplinleri ile yetiştirildiler.Acaba sınıfımda beyni bilgiyi işte böyle yapılandıran öğrencim var mı?Varsa serbest bırakır mıydım?Bu konuda yeni eğitim anlayışlarını özümsemiş miyim??
    ++++++++++++

    Bijen Karaş Arslan :
    sınırı matematiksel kurallar belirliyor esasen.. örüntü ritm ve yansımayı aynı anda hem kurallı hem de sınırsız çok yüzlülerle doğru aktaracak babayiğit öğrencileriniz varsa, tutun bırakmayın.. ondan sağlam mimar, mühendis, endüstri ürünleri tasarımcısı çıkar ))
    ++++++++++++

    Osman Keskin:
    Klavuz kitabı kontrol etme ihtiyacı hissettim ve aynen şöyle belirtilmiş.

    Bazı öğrenciler değişkenliği olan geometrik şekillerden birimler elde etmeyi tercih edebilir. Onlar bu kararından vazgeçirilmemeli, sonucu kendi denemelerine dayalı olarak gözlemlemelidir.
    Değişkenliği olmayan geometrik biçimlerle çalışmanın daha kolay olduğunu öğrenci fark etmelidir.

    Öğrenci yönerge ve telkinler/sorgulatmalara rağmen belirtilen hususlara uymayan özelliklerde çalışma yapıyorsa, değerlendirme aşamasında tasarımının eksikliklerini kendisi de sınıfla beraber kabul ediyorsa sıkıntı yok bence. Herkes herşeyi 4 4lük yapacak diye birşey yok. Süreç ve değerlendirme olmayan bir düzen kuşağı boş bir kuşaktır. Çocuk ben şu şu hususları önemsemedim dolayısı ile böyle oldu sorgulamasını yapabilmesi de bir kazanımdır. Düzen kuşağına yüklenen anlam da önemli.
    +++++++++++++++++++++++++++++++

    Mahmut Nedim Eser:
    biz ne yapmaya çalışıyoruz.problem çözme yeteneklerini geliştirmeye çalışıyoruz.nasıl peki?etkinlikteki sınırlamalar problemleri oluşturuyor zaten.sınırlamaları kaldırırsak problemleri de ortadan kaldırmış olacağımızdan amacımızın dışına çıkmış olacağız.bu yüzden sınırlamaları muhafaza ederek etkinlikleri uygulamalıyız.yoksa origami yapıyorsunuz diyenlere birşey söylemeye hakkımız olmaz.çünkü gerçekten origami yapıyoruzdur.teknoloji ve tasarım değil......


    Kapızlı hizmetiçi eğitim notları:

    https://plus.google.com/photos/11752...385?banner=pwa


    ************************************************** ******************
    Son düzenleyen Osman KESKİN, 12-06-2013 saat 02:19 AM.

Bu Konu için Etiketler

Mesaj Yetkileriniz

  • Yeni konu açmaya yetkiniz yok
  • Cevap yazmaya yetkiniz yok
  • Eklenti yüklemeye yetkiniz yok
  • Mesajınızı düzeltmeye yetkiniz yok
  •  

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”