RSS Feed Görüntüle

Osman KESKİN

Logo Tasarımında Renklerin Psikolojisi

Bu Girişi Değerlendir
Renklerin psikolojisi psikiyatristler tarafından uzun süredir incelenen bir konu. Bu konuyu araştıran ilk isimlerden biri İsviçreli psikiyatrist Carl Jung’du ve bu araştırmayı 20. yüzyılın ilk dönemlerinde gerçekleştirdi.

Jung insanların duygu ve hislerini renkleri kullanarak ifade edebileceklerini düşünüyordu ve hastaların terapi çizimleri üzerinde yaptığı gözlemlerle renklere farkında olmadan yüklenen duyguları tespit etmeye çalışmıştı. Günümüz logo tasarımcılarının da renkler konusuna çok dikkat etmesi gerektiğini düşünerek, Jung’un bulgularını da içeren bir yazı hazırladık.

Hangi durumlarda hangi renklere ağırlık vermeniz gerektiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olabilmek için, renklerin psikolojileri sizlerle.

Umarım işinizi görür!


Yeşil Logo Tasarımı

Jung’un araştırmalarının yanı sıra, “Institute of Colors” adlı kurum da bu alanda oldukça ilgili ve her yıl olduğu gibi 2013′ün dominant rengini de belirlediler: zümrüt yeşili. Peki yeşilin bizde uyandırdığı duygular neler?

Yeşil, geri dönüşüm görsellerinde sıkça karşılaştığımız dünya/bitki yanlısı bir tavır sergiler, aynı zamanda huzur ve barışı temsil eder. Aynı zamanda zenginliği de bünyesinde taşıyan yeşil, finansal konularda hizmet veren kuruluşlar için de tercih edilen bir renktir. Uzman doktorlar ve dişçiler de sağlık ve iyiliği temsil etmesi açısından logo tasarımlarında yeşili sıkça kullanırlar. Çiçekçiler ve peyzaj uzmanları da logolarında çevreselliği ön plana çıkarmak için yeşili tercih eder.


yazının devamı için:
Logo Tasarımında Renklerin Psikolojisi - Cetvel.co
Etiketler: Hiçbiri Etiket Ekle / Düzenle
Kategoriler
Kategorisiz

Yorum

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”