• Düzen Kuşağı Öğrenci Çalışması Kriterleri

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği olarak fırsat buldukça öğretmenlerimize kaynak sağlaması için kuşak çalışmalarında dikkat edilmesi gereken noktaları karşılaştırmalı örneklerle açıklamaya çalışacağız. Yazıyı incelemeye başlamadan önce BURADA ki sunumu incelemenizi rica ediyoruz. Bu yazımızda ilk olarak "Düzen Kuşağı" öğrenci çalışmalarını ele alacağız. 6. sınıfta 2, 7 ve 8. sınıfta ise 1'er etkinlik ile toplamda öğrencilerimiz 4 adet Düzen Kuşağı etkinliği yapmaktalar. Düzen Kuşağı etkinliklerinden İlk Adım etkinliğinin "Sınıf Etkinliği", diğerlerinin ise tamamen "Bireysel Etkinlik" olduğunu unutmamamız gerekiyor. Genelde çocuklar bu etkinliklerde "beraber yapabilir miyiz?" sorusuyla karşınıza çıkacaktır öğrencilerimizi bu açıdan etkinliklerin bireysel olduğuna ve bireysel olarak yapmaları gerektiğine motive etmelisiniz. Düzen Kuşağı çalışmalarında 6-7-8. sınıf etkinlikleri birbirlerinden ayrılmakla beraber ortak kazanımlara da sahiptirler. Öncelikle isterseniz 3 sınıf seviyesinde öğrencilerin göstermesi gereken kazanımların neler olduğunu hatırlayalım;



    6. Sınıf Düzen Kuşağı Kazanımları
    7. Sınıf Düzen Kuşağı Kazanımları
    8. Sınıf Düzen Kuşağı Kazanımları
    (İlk Adım Etkinliği)

    —1. Nesneye belirlenen sorunu çözmeye yönelik değişik biçimler verir.
    —2. Nesneye verdiği biçimler üzerindeki geometrik kavramları ifade eder.
    —3. Kuvvetin nesne üzerindeki etkisini fark eder.
    —4. Nesnenin direncini artıracak biçimler bulur.
    —5. Tekrar olayının farkına varır ve değişik tekrar olaylarına
    —örnek verir.
    —6. Doğadan, yaşamdan ve kendinden ritme örnekler verir.
    —7. Ritmin anlatım gücünü sorgular.
    —8. Ritmin önemini doğadan, hayattan ve kendinden örneklerle açıklar.
    —9. Soru sormanın neden sonuç ilişkisi kurmaya yardımcı olduğunu fark eder.
    —10. Doğayı, yaşamı ve kendini farklı açılardan değerlendirme anlayışı oluşturur.
    —(Birimden Bütüne Etkinliği)

    1. Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.
    —2. Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olmayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.
    —3. Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.
    —4. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
    —5. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
    —6. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
    —7. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
    —8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.
    —9. Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.
    —10. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
    —11. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.
    (Bütünde Farklılık Etkinliği)

    —1. Bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oranın önemini fark eder.
    —2. Değişkenliği olmayan biçimler kullanarak birimler oluşturur.
    —3. Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
    —4. Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
    —5. Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
    —6. Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
    —7. Oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını kullanır ve ifade eder.
    —8. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri açıklar.
    —9. Tasarımı hakkında çevresiyle görüş alışverişinde bulunur.
    —10. Özgün tasarımlar oluşturmada kararlı olur.
    —11. Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
    —12. Süreçte yaşadığı duygu ve düşüncelerini paylaşmaktan zevk alır.
    (Düzen Oluşturalım Etkinliği)

    —1. Kullanacağı hazır birimi belirler.

    —2. Belirlediği birimden oluşturacağı bütüne ilişkin deneme, arama çalışmaları yapar.
    —3. Oluşturacağı bütüne ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
    —4. Belirlediği birimden bir düzen oluşturur.
    —5. Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri fark eder.
    —6. Birimden düzene ulaşma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
    —7. Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini sınıfla paylaşmaya istekli olur.

    Yorum 29 Yorum
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      çok güzel sunular, elinize sağlık Can hocam. Bu çalışmalarınız bence herkese büyük bir destek sağlıyor.
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      TEKNOLOJİ VE TASARIM 8.SINIF DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİĞİ ÖRNEKLERİ İSİYORUM ACİLL BE8. SINIF ÖĞRENCİSİYİM
    1. CAN SERDAR Üyenin Avatarı
      CAN SERDAR -
      Alıntı Misafir Demiş ki: Mesajı Görüntüle
      TEKNOLOJİ VE TASARIM 8.SINIF DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİĞİ ÖRNEKLERİ İSİYORUM ACİLL BE8. SINIF ÖĞRENCİSİYİM
      Örnekler hayal gücü ve yaratıcılığınızı sınırlar bu yüzden kesinlikle örnek incelemeyiniz. Kendinize özgü, kendi hayal gücü ve yaratıcılığınızı kullanarak düzenler oluşturmalısınız.
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      cok teşekürler
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      teşekürler
    1. Kulakcı Üyenin Avatarı
      Kulakcı -
      OOOO süper yahu maşallah işallah.
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      merhabalar 7. ve 8.sınıf düzen kuşağında teknolojik değer ne demek bana bir örnekle açıklarmısınız ben teknoloji tasarım öğretmeniyim
    1. CAN SERDAR Üyenin Avatarı
      CAN SERDAR -
      Alıntı Misafir Demiş ki: Mesajı Görüntüle
      merhabalar 7. ve 8.sınıf düzen kuşağında teknolojik değer ne demek bana bir örnekle açıklarmısınız ben teknoloji tasarım öğretmeniyim
      http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...sunumu-82.html
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      teşekkür ederim çok işime yaradı
    1. iklilMisafir Üyenin Avatarı
      iklilMisafir -
      BANA BİRAZ DAHA ORNEK VERİRMİSİNİZ
    1. Osman KESKİN Üyenin Avatarı
      Osman KESKİN -
      Daha fazla detay isteyenlerin alttaki başlığa gitmelerini öneririm.
      http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...usagi-121.html
    1. Osman KESKİN Üyenin Avatarı
      Osman KESKİN -
      Alıntı iklilMisafir Demiş ki: Mesajı Görüntüle
      BANA BİRAZ DAHA ORNEK VERİRMİSİNİZ

      alttaki bağlantıya bakmanızı öneririm.

      http://www.tvted.org.tr/teknoloji-ve...usagi-121.html
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      daha güzel şeyler yok mu bunlar çok basit bizim öğretmenimiz bunları kabul etmiyo ya (tek. tas. dersi çok gereksiz geliyor bana
    1. CAN SERDAR Üyenin Avatarı
      CAN SERDAR -
      Alıntı Misafir Demiş ki: Mesajı Görüntüle
      daha güzel şeyler yok mu bunlar çok basit bizim öğretmenimiz bunları kabul etmiyo ya (tek. tas. dersi çok gereksiz geliyor bana
      Hırsızlık kötü şeydir. Kendi özgün tasarımlarınızı yapın.
    1. öğrenci Üyenin Avatarı
      öğrenci -
      ÇOK İYİ ama biraz daha ilginç resimler koysanız biz öğrencilere daha çok yardımcı olmuş olacaksınız
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      BİZ hırsızlık yapmıyoruz burda fikirler paylaşılıyor ve yardım alıyoruzz
    1. CAN SERDAR Üyenin Avatarı
      CAN SERDAR -
      Sayfaya gelen öğrenciler, örneklere baktığınızda yaratıcılığınızı sınırlıyorsunuz. Israrla örnek arama yoluna gitmeniz sizin kapasitenizi düşürüyor. Yapmayın, kendiniz hayal edin çok daha iyileri yapabilecek kapasiteniz var...
    1. feyza Üyenin Avatarı
      feyza -
      güzelmiş
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      Çok güzel yapıtlar var ellerinize sağlık☺️ Muhteşem olmuşşşş������������ �����
    1. Misafir Üyenin Avatarı
      Misafir -
      bu büyük kareden küçük kare yapan varya helal olsun ona
    Yorum Yorum Gönder

    Üye iseniz giriş için tıklayın

    Lütfen Resmin içindeki karakterleri sırayla ve aynısını kutunun içine girin.

    Eğer resim içindeki karakterleri okuyamıyorsanız Resmi yenileme seçeneğinden yenileyerek değiştirebilirsiniz.

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”