• Sayın Koncuk'a Açık Çağrı

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği olarak Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail KONCUK Bey'in alan değişikliklerine dair açıklamalarını takip etmekteyiz. Burada yayınlanan demecinde, sırf Ankara'da 850 sınıf öğretmeninin norm fazlası olduğunu bu yüzden alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin kendi alanlarına dönmeleri halinde norm fazlası olacaklarını ifade etmiş ve bu sebepten ötürü "Teknoloji ve Tasarım" alanındaki alan değişikliği iptallerinin "Teknoloji ve Tasarım" alanına geri dönmesi gerektiğini savunarak MEB'e de bu yönde telkinde bulunduklarını açıklamıştır. Bizler 17 Eylül 2012 tarihinde konu ile ilgili ilk açıklamamızda "alan değişikliği bir “kariyer” meselesidir. Alan değişikliğinin sadece “özür gurubu” mağdurlarına sunulması bilimsel olmadığı gibi vicdani de olmaz. Bakanlık karşılaştığı her sorunu çözmede ilk olarak aklına teknoloji tasarım dersini getirmekten vazgeçmelidir. Bu tür uygulamalar ile kısa vadede sorunları çözdüğünü düşünebilir fakat uzun vadede daha karmaşık sorunlara yol açmaktadır. Ne eğitim sistemimiz ne de teknoloji ve tasarım dersi deneme tahtası değildir." diyerek Milli Eğitim Bakanlığını eleştirmiştik. Geçen zamanda görülüyor ki bu yanlış anlayış Türk Eğitim Sen gibi güzide bir sendikamıza da sirayet etmiş. Ne hikmetse 22 Haziran 2013 tarihinde yaptığımız açıklamadan görüldüğü üzere Türk Eğitim Sen'in alanımızın ve öğretmenlerimizin sorunlarına ilgi gösterdiğini düşünerek teşekkür yazısı yayınlamıştık. Yanılmışız özür dileriz. Kimsenin kalbini kırmak istemiyoruz ancak Sayın Koncuk'a açık bir çağrı yapmak istiyoruz. Ankara ilinde kaç adet Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Norm Fazlasıdır? Bu bilgiyi açıklayarak yukarıda bahsettiğimiz öneriyi tekrar yapmaya vicdanı el vermekte midir? Mahkeme kararı uygulanmadan önce Türkiye genelinde 1641 Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni "İhtiyaç Fazlası" olmuştur. Bakınız "Norm Fazlası" demiyoruz, "İhtiyaç Fazlası"... İstatistiki olarak mahkeme kararı uygulanmadan önce Türkiye Geneli norm fazlası durumuna düşen öğretmen sayımızın 4500-5000 civarı olduğunu öngörmekteyiz. Bu yıl son mezunlarını veren kaynak lisans programlarımızdan son mezunların 300 kadarı ATANAMAMIŞTIR! Alanımızda çalışan bu alana gönül vermiş her öğretmenimiz bizim öğretmenimizdir, ancak her sorunda her sıkıntıda bu alanla oynanması alışkanlığı bırakılmalıdır. Mağdur olan sınıf öğretmeni arkadaşlarımız içinde üzülüyoruz, ancak ortada bir gerçek var ki çözüm Teknoloji ve Tasarım alanında değil burada zaten alandaki öğretmenler mağdur durumda iken bu tür bir çözüm yeni sorunlar doğurmaktan başka bir işe yaramayacaktır. Din Kültürü ve Rehberlik alanında öğretmen açığı çığ gibidir, Sayın Koncuk'tan MEB'e "kurslarla bu alanlara sınıf öğretmenleri kaydırılması" önerisini yapmasını ve bunu da ilan etmesini beklemeli miyiz? Bu mantık ne kadar doğrudur? Tekrar hatırlatmak isteriz ki, "alan değişikliği" bir kariyer meselesidir ve bu günlük politikalarla değil uzun vadeli hedeflerle yönetilebilecek bir konudur. Her başımız sıkıştığında sarılacağımız bir seçenek olarak görmek cehaletten öte değildir. Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni olarak görev yapan ve bugün halen "norm fazlası" sorunu ile uğraşan 1000'i aşkın öğretmenimizin görmezden gelinmesine sessiz kalamadık kusurumuza bakmayın. Saygılarımızla...

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu


    Öneri: Öğretim programlarımız etkinlik temelli olarak "yapılandırmacı" bir anlayış ile hazırlandığına göre ilkokullarda bu etkinlikleri 1 sınıfta 2 öğretmen pekala yaptırabilir. Eğitim sistemimizde ezberi bozmaktan bahsediyorsak sınıflarda tek öğretmen olmalı, öğretmenin disiplini, otoritesi saçmalıkları bir kenara bırakılarak, etkinliklere mentorluk yapması beklenen öğretmenlerimizin bu şekilde derse 2 öğretmen girmeleri eğitime zarar vermez aksine fayda getirir.
    Yorum Yorum Gönder

    Üye iseniz giriş için tıklayın

    Lütfen Resmin içindeki karakterleri sırayla ve aynısını kutunun içine girin.

    Eğer resim içindeki karakterleri okuyamıyorsanız Resmi yenileme seçeneğinden yenileyerek değiştirebilirsiniz.

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”