• TVTED RSS Besleme

    yazar Yayınlanma tarihi 07-12-2013 05:55 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Milli Eğitim Bakanlığı, 2013 yılı Seviye Belirleme Sınavı sonuçlarını açıkladı. Sonuçların açıklanması ile birlikte tüm popülizm sevdalıları, bütün soruları doğru yanıtlayan 110 öğrenciyi tebrik etti, başarılar diledi, gurur duyduk dedi, özel okullar dedi, dershaneler dedi, ve daha nicesi... Sınava giren 1 milyon 112 bin 604 öğrenciden tüm soruları doğru cevaplamayan, evinde kendine özel odası olmayan, bilmem nere bursu ile özel okul veya dershanelere gidebilecek imkanı olmayan, günde bilmem kaç tane test çözdüğünü gittiği milyarlık dershanesi ile paylaşmak zorunda olmayan, ailesi tarafından kimi zaman hor görülen, "bak bilmem kimin çocuğuna" nasihatlerine katlanmak zorunda kalan, unutulan, unutturulan, "geri zekalı" yaftasını üstlerinden atamayan, "bu çocuk okumaz, adam olmaz" önyargılarını kıramayan, dersten kaçan, kaçırtılan, arkadaşına uyan uymayan, yaşının getirdiği isyanını dışa vuran, anlaşılmayan, dinlenmeyen, değer verilmeyen, sınav sisteminin asla ölçemeyeceği, göremeyeceği 1 milyon 112 bin 494(1.112.604-110) gencimizi "parçası eksik puzzle" içerikli eğitim sistemimizde ayakta kalarak mücadele ettikleri ve sınav kağıtları üzerinde değil gerçek hayatta göstereceklerinden emin olduğumuz başarıları için kutluyor, gurur duyuyoruz. Unutmayın, 1 milyon 112 bin 494 gencimiz sakın unutmayın, her ne kadar size unutturulmak için her yol denense de siz sakın unutmayın; "Hayat karşımıza çoktan seçmeli soru(n)lar çıkarmaz"... Yaşayacağınız yüzyılın dünya'ya yön verenleri sizlerin arasından çıkacak...

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği
    yazar Yayınlanma tarihi 07-08-2013 03:37 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    İngiltere Eğitim Bakanlığı, 2 yıldır üzerinde çalıştığı yeni öğretim programlarını bugün yayınladı. Yayınlanan programlar içerisinde yeni Design and Technology programı da bulunmakta. 5 yaş ile 14 yaş arası öğrencilere hitap edecek programa yazının sonundaki linkten ulaşabileceksiniz. Her ne kadar bakanlık yetkililerimiz İngiltere'nin D&T programını önümüzdeki yıllardan itibaren okul öncesi eğitimde de verme kararından habersiz olsa da yeni programın 5 yaş ve üzeri çocuklara hitap ediyor oluşu ilginç geldi. Bizde kademe sayısı azaltılan dersin İngiltere'de gördüğü değer bize imrenmekten başka bir seçenek de bırakmıyor. İnovasyon, yenilik, girişim, yaratıcılık, hayal gücü, tasarım, prototip, araştırma, tasarlama, yapma, bilişim teknolojileri, yenilikçi teknolojiler, v.b. kavramların bol miktarda yer aldığı programda eskiden kalma unsurlarda olsa henüz bizim programın yaratıcı unsurlarına pek yaklaşamasalarda bizi örnek aldıkları program metninden açıkça anlaşılıyor. Neyse biz lafı fazla uzatmadan sizlere yeni programlarını sunalım inceleyin bakalım artıları eksileri neler olacak. => New.Curriculum.England.pdf
    yazar Yayınlanma tarihi 07-07-2013 12:18 AM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Resmi TUİK verilerinden aldığımız bilgilere göre yaptığımız hesaplamadan çıkan sonuç ülkemizde 7. ve 8. sınıflarda programımızı uygulayabilmek için 18388 civarı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmeni gerekiyor. 2012-2013 Eğitim öğretim yılı verilerinde ülkemiz ortaokullarında 5-6-7-8. sınıflarında toplam 193079 şube sayısı görülmekte. Bu veriden hareketle ortalama olarak 7-8. sınıf toplam şube sayısının 96539 olduğunu hesaplayabiliriz. Yine TUİK verilerine göre resmi rakamların bize söylediği şube başına 27 öğrenci düşmektedir. Mevcudu 25'i geçen her şubenin en az 2 gruba bölünerek ders saatimizin hesaplanması gerektiğinden dolayı 96539*2*2=386156 saat Teknoloji ve Tasarım Dersi Norma Esas Ders Saati Yükü bulunmaktadır. Türkiye'nin her yerinde "bölge normu" uygulaması yapıldığını düşünürsek en kötü ihtimalle her 21 saate 1 Teknoloji Tasarım Öğretmeni normu oluşacağından, 386156/21=18388 Türkiye'nin toplam olması gereken Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmeni sayısına ulaşırız. Mevcut olarak elimizde 14955 Teknoloji Tasarım Dersi Öğretmeni olduğuna göre halen 3433 Teknoloji Tasarım Öğretmenine ihtiyacımız olduğunu TUİK verileri söylemektedir. Bu veriler Türkiye Cumhuriyeti Devletinin resmi ve kesin verileridir. O zaman geçtiğimiz günlerde norm güncellemeleri sırasında ortaya çıkan "1647 ihtiyaç fazlası Teknoloji Tasarım Öğretmeni" nasıl oldu da MEBBİS verilerinde görüldü? Yani başka bir deyişle nasıl oluyorda devletin resmi verilerine göre Türkiye Teknoloji Tasarım Dersi Norm Kapasitesi 18388 iken, okul idarecilerinin girdiği rakamlarla 13308'e düşürüldü. 12 Haziran 2013 günü ilgili bakanlık birimlerine yaptığımız başvuruların cevabını merakla bekliyoruz. Yönetmeliklerde atıfta bulunulan uygulanması zorunlu "Uygulama Esasları"na bilerek ve isteyerek uymayan, Teknoloji Tasarım normlarını yanlış hesaplayan ve bakanlığı yanıltan yönetici kadrolarına tavsiyemiz bir an önce hatalarını düzeltmeleridir. Not: MEBBİS verileri doğru TUİK yanlış diye iddia ederseniz sorarlar; o zaman ihtiyacınız olmadığı halde(!) alan değişikliği ile 3890 öğretmen ve idareciyi(şubatta da idareci geçirdiniz yine) sene başında bu alana geçirerek ihtiyaç fazlası yaptığınız 1647 öğretmenin maddi ve manevi kayıplarının tazminini mahkemede hanginizden talep edelim? diye...
    yazar Yayınlanma tarihi 06-29-2013 09:37 PM
    1. Kategoriler:
    2. Makaleler

    Sir Ken Robinson - Author, Speaker, Advisor on Education, Creativity and Innovation www.sirkenrobinson.com, Çeviri: G.YÜCEL

    ABD felaket sınırlarına dayanan liselerde okul terki konusunda ne yapmalı dersiniz? Ödüllü müzisyen John Legend sunumuyla ilk kez düzenlenecek olan TedTalkEdu (TED Eğitim Konuşmaları) aynı zamanda ilk kez TED/PBS'in ortaklasa yayınına sahne olacak. Program sadece liselerde ne yanlış gidiyor sorusuyla alakadar değil, aynı zamanda nasıl düzeltebiliriz sorusunun da cevabı aranacak. Kabul etmeliyiz ki, bu bir mucize gerektirmemekle beraber, iyileştirme şu an uygulanan politikalarda köklü bir değişimi gerektirmektedir. ABD, 1970'de dünyanın en yüksek lise mezuniyet oranlarına sahip olmakla beraber, bugün bu oranın en düşük görüldüğü ülkeler arasındadır. OECD verilerine göre ABD'de lise mezuniyet oranı yüzde 75 civarında. Bu oran, araştırmanın yapıldığı 28 ülke arasında 23'ücü sırada yer almaktadır. Bazı bölgelerde mezuniyet oranları yüzde 50'lere kadar düşmektedir. Ülkenin liselerinde her gün yaklaşık 7000 öğrenci okulu bırakıyor. Bu senede 1.5 milyon öğrenci yapar. Bu tablonun sosyal ve ekonomik boyutları inanılmaz boyutlarda.
    ...
    yazar Yayınlanma tarihi 06-22-2013 01:07 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    12 Haziran 2013 tarihinde 5 sendika genel merkezine gönderdiğimiz yazıya karşılık ilk girişim Türk Eğitim Sen'den geldi. Türk Eğitim Sen Genel Merkezi, Milli Eğitim Bakanlığı'na 21.06.2013 tarihinde yaptığı başvuruda alandaki ders saati daralması, üzerine alan değişiklikleri ile alanın norm kapasitesinin aştırılması, okullarda halen TTKB Uygulama Esaslarına aykırı norm hesaplaması yapılması gibi öğretmenlerimizi mağdur edecek haksızlıkları gündeme getirdi. Bakanlığa çözüm olarak alan değişikliği ile gelenlere kendi alanlarına dönüş hakkı verilmesi isteğinin yanında asıl sorun olan Teknoloji ve Tasarım Dersi Norm Hesaplamalarında yapılan hataların acilen düzeltilerek TTKB uygulama esaslarının dikkate alınmasını isteyen Türk Eğitim Sen Genel Merkezi'ne ve yöneticilerine, sesimize kulak verip duyarlılık gösterdikleri için tüm öğretmenlerimiz adına teşekkür ediyoruz. Diğer sendika genel merkezlerinin de bu hafta ellerine geçen yazılarımızı dikkate alarak Bakanlığı öğretmenlerimizin yaşamakta olduğu haksız mağduriyeti gidermesi yönünde duyarlılığa davet etmelerini diliyoruz. Buradan bir kez daha ifade etmek isteriz ki; 4+4+4 dönüşümünden sonra "yerimiz yok, sınıfımız yok, idare olarak biz böyle uygun gördük v.s." gibi varoş mahalle kabadayısı ağızlı bahanelerle Teknoloji ve Tasarım Dersi Uygulama Esaslarına aykırı olarak 25 kişiyi geçen sınıfları en az 2, 40 kişiyi geçen sınıfları ise en az 3 gruba bölerek norm hesaplamayan ve kamuyu bu sebeple zarara uğratan tüm yönetici kadrolarına karşı hukuki yaptırım niteliğindeki yolları kullanmaktan hiçbir öğretmenimiz çekinmeyecektir. 7 yıldır uygulamada olan bir programın norm hesabının nasıl yapılması gerektiğini bilmeyenlerin ve bildiği halde ders dağıtım programını hazırlarken uğraşmamak için bilerek uygulamayanların okullarımızda sürdürdükleri çiftlik ağası rolü bugün Türk Eğitim sisteminin bulunduğu noktanın başlıca sebebini bizlere sunmaktadır. Etkinlik temelli bir program olan ve ders saatlerinde tamamen etkinlik süreci yönetimine dayanan bir derse tek bir mekana birden fazla öğretmenin girerek gruplara veya öğrencilere bireysel yönlendirme ve rehberlik yapmasında gerek hukuken gerek ise pedagojik olarak herhangi bir engelde yoktur. Bakanlığın, acil koduyla bu uygulama esasları ve norm hesaplamasına dair bir uyarıyı okullara göndermesi zor bir olay değildir. Saygılarımızla...

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu

    Türk Eğitim Sen'in Bakanlığa başvurusu:
    http://www.turkegitimsen.org.tr/kons...3_21062013.pdf
    yazar Yayınlanma tarihi 06-14-2013 12:05 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü'nün BURADA duyurduğumuz kararı ile illerimizde 17 Haziran 2013 - 05 Temmuz 2013 tarihleri arasında düzenlenecek olan "Teknoloji ve Tasarım Kursu" planlamaları yapıldı. Kursların açılacağı İl Milli Eğitim Müdürlükleri gerekli planlamaları yaparak İlçe ve Okul müdürlüklerine gerekli bilgilendirme yazılarını yolladı. 2012-2013 eğitim-öğretim yılı içerisinde alan değişikliği yoluyla Teknoloji ve Tasarım alanına geçen tüm öğretmenlerin bu kursa zorunlu olarak katılmaları gerekirken, okullarında düzenlenecek olan seminer dönemi çalışmalarına katılmayacaklardır. Öğretmenlerimiz 17 Haziran - 5 Temmuz tarihleri arasında görevli-izinli sayılarak, Teknoloji ve Tasarım Kursu'na katılıp kurs sonunda yapılacak olan sınavı başarmak zorundadırlar. Devamsızlık yapma hakkının bulunmadığı kursta, tüm öğretmen ve görevlilere başarılar dileriz. Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan kurs programı ve resmi yazıları örnek olarak inceleyebilirsiniz: TVT.Adana.Kurs.Programi.pdf

    Şimdiye kadar bizlere bilgilerini yollayan İller ve kursların düzenleneceği kurs merkezleri aşağıdaki gibidir:
    • Kocaeli-Gazi Lisesi(İzmit Merkez)
    • Diyarbakır Mustafa Kemal Ortaokulu (İstasyon meydanı)
    • Afyonkarahisar Şemsettin Karahisari Ortaokulu (2 salon) + Dinar Fatih Ortaokulu (1.salon)
    • Samsun Sema Cengiz Büberci kml samsun ilkadim
    • Hatay antakya özbugday anadolu lisesi
    • AYDIN MERKEZ GAZİPAŞA ORTAOKULU- NAZİLLİ VE SÖKE İLÇELERİ
    • Kırıkkale Atatürk ortaokulu
    • 149 kişi ilk hafta teoriyi İzmir Alsancak Gazi Ortaokulunda alacak..30 kişilik Kuzey grubu son iki hafta Atölye uygulamalarına Aliağa'da devam edecek..Kalanlar Gazi'de devam
    • Dedeman Turizm Otelcilik Lisesi - Palandöken/ERZURUM
    • Adana Seyhan Rotary Anadolu Lisesi (Yüreğir/ADANA - İl Sağlık Müdürlüğü Civarı)
    • AKSARAY - 23 NİSAN İLKOKULU ÇOK AMAÇLI SALON

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”