• TVTED RSS Besleme

    yazar Yayınlanma tarihi 10-18-2013 04:39 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler


    APEM
    (Analitik Proje Etkinlik Modeli) diğer adıyla Proje Fraktalı; Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği'nin Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Felsefesinden yola çıkarak hazırladığı, "Proje" kavramına yeni bir bakış açısı ve anlam katması beklenen 21. Yüzyıl Becerileri ile donatılmış sarmal proje döngüsü sistemi... Çok yakında... Geleceği tasarla, Dünya'yı değiştir...

    Analitik Proje Etkinlik Modeli ile sarmal bir proje döngüsü sistemi kurularak, proje fraktalları oluşturacağız. Oluşturulan tüm proje fraktalları APEM çatısı altında birleşecek. Eğitim sistemimizin tüm paydaş ve teşkilatları APEM ile aynı ortak hedeflere ulaşmak için çalışacak. Birbirinden bağımsız ve ayrık görünen tüm proje yapıları birbirlerine sarmal bir ağ ile bağlanarak birlikte, işbirlikçi bir anlayış ile gelişim gösterecek. Proje mantığı ve kavramı Proje Fraktalı ile "Flipped / Ters-Yüz" edilecek. "Flipped Project", "Analitik Proje Etkinlik Modeli", "Proje Fraktalı/Fraktalları", "Sarmal Proje Döngüsü Sistemi" gibi kavramlar Dünya'da ilk kez Türkiye'den üretilerek literatüre kazandırılıyor.


    yazar Yayınlanma tarihi 10-15-2013 11:58 AM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler


    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği
    olarak, Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerimiz başta olmak üzere, tüm eğitim camiasının, eğitime gönül vermiş tüm kardeşlerimizin ve ailelerinin Kurban Bayramını kutlar, sizlere ve ailelerinize mutluluk, sağlık ve huzur dolu, sevdiklerinizle beraber geçireceğiniz, ailemizin çatısı altında beraberce kutlayacağımız daha nice bayramlar dileriz.

    "Bendeniz der ki yüzler ve kalpler gülsün
    İnsanlığın yüreğine barış ve sevgi dolsun
    Kainat ın yaratıcısı yüce Mevlam merhamet sunsun
    Birlik beraberlik içinde kurban bayramınız kutlu olsun"


    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği Yönetim Kurulu.
    yazar Yayınlanma tarihi 10-08-2013 11:01 AM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Microsoft ve Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliğinde düzenlenen "Yenilikçi Öğretmenler Forumu 2013" de Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerimiz büyük başarı elde etti. 4-5 Ekim tarihleri arasında düzenlenen forumda 3 Teknoloji ve Tasarım öğretmenimiz derece aldı. Çanakkale'den Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Şule YILDIZOĞLU'nun da yer aldığı Biga Cumhuriyet İlkokulu/Ortaokulu kurumunun Kalkınma Ajansı desteği ile gerçekleştirdiği Çoklu Zeka Merkezleri projesi 1. lik ödülünü alırken, Diyarbakır'dan Bağlar 700. Yıl Ortaokulu Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerimiz Birgül ÇİM ve Osman KESKİN'in geliştirdiği "Eğlen Öğren" projesi de 3. lük ödülünü aldı. Eğlen Öğren projesinde, okullarda özellikle uyum sorunu yaşayan, şiddet eğilimi gösteren, okula devamsızlığı fazla olan dezavantajlı öğrencilerin okula kazandırılması için KINECT destekli oyun temelli etkinlikler düzenleyerek hem öğrencilerin sorunlarını çözmenin hem de rehberlik hizmetleri kapsamında 21. yüzyıl becerilerinin geliştiren oyun temelli etkinlikler uygulanmıştır. Törenden sonra bir açıklama yapan ve aynı zamanda derneğimizin yönetim kurulu üyesi de olan Osman KESKİN; "Teknoloji ve Tasarım Öğretmenleri olarak başarılarımız sürekli bir hale geliyor, ve bunların devamlılığı için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Hedefimiz 21. Yüzyıl Türkiye'sinde topluma yön verecek donanımlı ve lider öğretmenler olmaktır" şeklinde konuştu. Başarı gösteren tüm Teknoloji ve Tasarım Dersi öğretmenlerimizi gönülden kutlar, başarılarının devamını dileriz.

    iNOPAC 

    yazar Yayınlanma tarihi 09-07-2013 11:19 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında pilot uygulamasını gerçekleştirdiğimiz "İnovasyon ve Patent Kulübü" - "iNOPAC" projesinde bu yıl yeni bir boyut ve Dünya'da daha önce Temel Eğitim seviyesinde örneği olmayan bir model geliştirmekteyiz. Önerilerinizi bekleriz...

    yazar Yayınlanma tarihi 09-07-2013 08:12 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği olarak, Eğitim Politikaları Komisyonumuzca öğretmenlerimizden gelen görüşler doğrultusunda hazırlanan "Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 80 Sayılı Karar Değişikliği Taslağı Çalıştay Raporu" Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Sayın Yusuf Tekin ve Müsteşar Yardımcıları Yusuf Büyük ile Asım Balcı Beylere ulaştırılmıştır. Yine çalıştayda yer alacak öğretmen arkadaşlarımıza da raporumuz ulaştırılarak çalıştayda gündeme alınması için gerekli girişimler yapılmıştır. Bildiğiniz üzere 80 sayılı karar mezun olunan lisans programlarına göre okullarımızda bulunan alan/dal/derslere kimlerin atanabilecekleri ve maaş karşılığı girebileceklerini belirten öğretmen atama kararlarına dayanak olan karardır. 7 yıldır öğretmenlerimizin yaşadığı sorunlar, dersimizin uygulanmasına yansımakta ve maalesef sürekli olarak Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmenleri bu sorunlarla kendi başlarına boğuşmak durumunda kalmaktadırlar. Oysaki tüm yaşanan sorunlarında temelinde yatan olgular hakkında alınacak son derece basit ve bilimsel dayanaklı kararlar vardır. Sorunların çözümüne yönelik belirlnecek yollar ve stratejiler karar vericilerin istemesi halinde kolaylıkla uygulanabilecektir. Yeterki istensin... Karar taslağına ve bizim karar taslağına yönelik değişiklik önerilerimize ekteki belgelerden ulaşabilirsiniz. Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerimiz ve ülkemiz için hayırlı olmasını diler, saygılar sunarız...
    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği Eğitim Politikaları Komisyonu
    Taslak Karar:80.karar.taslak.doc
    Taslağa ilişkin TVTED Raporu:TVTED.80.Sayili.Karar.Raporu.pdf
    yazar Yayınlanma tarihi 09-02-2013 01:58 PM
    1. Kategoriler:
    2. Duyurular,
    3. Haberler

    Teknoloji ve Tasarım Eğitimcileri Derneği olarak geçtiğimiz Haziran ayında başlattığımız "Teknoloji ve Tasarım Dersi Ders Yükü ve Norm Hesaplama" sürecine dair, yerel düzeyde okullarımızda dersimizin ders yükü ve norm hesaplamalarının yanlış ve eksik olarak yapılmasına dair ilgili dilekçelerimiz, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü resmi cevabı ve üst yazımız ekteki pdf dosyasında bulunmaktadır. Ekte yer alan belgelerin çıktısını alarak bağlı bulunduğunuz İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne derneğimiz adına başvuruda bulunabilir ve Eylül ayı norm güncellemelerinde okullara bu yazıların duyurulmasını sağlayarak keyfi norm hesaplamalarında eksikliğe neden olunmasının önüne geçebilirsiniz. Üyelerimizden ricamız konuya gereken ilgi ve hassasiyeti göstermeleridir. Bakanlık merkez teşkilatı gerek Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı gerek ise İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü bu dersin norm hesabının nasıl yapılması gerektiğini açıkça ifade etmişler ve bunlar emir niteliğindedir. Bunlara rağmen mevzuat ve yönetim alanlarında kendini yetiştirememiş, yetersiz kişilerin işgal ettikleri okul yönetimi koltuklarının arkasına sığınarak hukuksuz bir biçimde "biz böyle uygun gördük" gibi çağ dışı söylemlerle bir öğretim programının uygulanmasını engellemeye çalışmalarına seyirci kalmayacağımızın bilinmesini isteriz. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ülke genelinde doğru şekilde hedeflerine ulaşabilmesi için tasarlanmış olan Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Uygulama Esasları nettir ve bu esasların uygulanmaması gibi bir durum öğretim programının uygulanamaması demektir ki; okulunda Türkçe dersini işletmiyorum demek ile eşdeğer hukuki sorumluluk taşımaktadır. Saygılamızla...

    Ek1: teknoloji.tasarim.norm.guncelleme.pdf Ek2:dersi bölme ve norm fazlasına itiraz dilekçesi.doc

    Sayfa 10 - Toplam 25 İlkİlk ... 8910111220 ... SonSon

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”