RSS Feed Görüntüle

CAN SERDAR

Katil Kim?

Bu Girişi Değerlendir
yazar tarih 01-08-2014 saat 07:42 PM (1424 Görüntülenme)
Dün “Son Mezunlar” yazımızdan sonra, Teknoloji ve Tasarım alanına atama bekleyen 350 son mezundan 1 grup öğretmen adayı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü’ne gidiyorlar. Orada kendilerine alanda en fazla 100 öğretmen ihtiyacı olduğu ifade ediliyor. MEBBİS sistemine malumunuz okul yönetimleri tarafından norma esas ders yükleri girilerek normlar belirleniyor. Bu şekilde norm belirlendiğinde Türkiye geneli Teknoloji ve Tasarım alanı normu 13-14 bin civarlarında hesaplanıyor.

Peki, gerçekten bu veri doğru mu? Okul yönetimlerinin bir hatası, onların girdikleri rakamları onaylan genel müdürlüğün bir ihmali, birilerinin bu alana karşı bir önyargısı olabilir mi? Soruları insanların zihnini kurcalıyor. Şeytanın Avukatlığı mı derler ne derler orasını bilemeyiz ancak devletin en kesin verilerinin, resmi verilerinin bulunduğu Türkiye İstatistik Kurumu veri tabanına girdiğimizde bizi şok eden bir gerçekle karşılaşıyoruz.

MEBBİS’e bakılınca 13-14 bin maksimum Türkiye geneli norm kapasitesi görülen Teknoloji ve Tasarım Dersi Normu, TÜİK verilerine göre 18388! Aradaki 5000 norm farkı nerede? Bu uyumsuzluk neden? Öncelikle TVTED sayfasındaki Teknoloji ve Tasarım Dersi ders yükü ve norm hesabının nasıl yapılacağı yazılarını okuyabilirsiniz. Sonrasında TÜİK 2012-2013 verilerine bakınız. TÜİK verilerine göre ortaokullarımızda 7-8. Sınıflarda ortalama 96539 şubemiz var. Ve bu şubelerimizde şube başına öğrenci sayısı 27. Teknoloji ve Tasarım Dersi Uygulama Esaslarına göre şube öğrenci mevcudu 25’i geçen her sınıf en az 2 grup halinde bu dersi işleyeceğine göre; 96539*2=193078 Grup oluşuyor. Bu grupların her birinde ders 2 saat işleneceğine göre 193078*2=386156 Saat Teknoloji ve Tasarım Dersi Norma Esas Ders Yükü bulunuyor. Ülkemizde büyük çoğunlukla “bölge normu” uygulaması yapıldığından ve buna göre her 21 saate en az 1 öğretmen normu verildiğinden hesapla ders yükünü 21’e böldüğümüzde dersin Türkiye geneli öğretmen norm kapasitesini buluruz. Yani 386156/21=18388 Teknoloji ve Tasarım Dersi Türkiye Geneli Maksimum Görevlendirilebilecek Öğretmen Sayısı!!!

Geldik şimdi dananın kuyruğunun koptuğu yere; MEBBİS verilerine göre kadrolu Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni sayısı 13 bin civarlarında iken, TÜİK verilerine göre 18388 Öğretmen kadrosu bulunabilirken, aradaki 5000 norm kim veya kimler tarafından nasıl yok ediliyor? Ya MEBBİS sistemi ya da TÜİK sistemi yalan yanlış verilerle dolu olsa gerek. İstatistiki verilerin alınışı veya matematiksel hesaplamalardaki fark paylarından kaynaklı farklılık asla 5000 norm gibi son derece yüksek bir rakama denk gelemez. Bu 5000 norm nasıl hiç ediliyor? Onu kısaca anlatalım.

Okul idarecisi amca durumdan bihaber, diğer derslerin ders yükünü nasıl giriyorsa TVT içinde o şekilde giriyor olabilir, “atölyem yok dersi gruplara bölmem” gibi kendisinin görevden alınmasını gerektirecek bir yanılgı ile eksik ders yükü giriyor olabilir, “öğretmenim yok öğretmen olmayınca bu derse ait ders yükü girilmez veya eksik girilir” diye yine kendisinin görevden alınmasını gerektirecek bir şehir efsanesinin peşinde olabilir, “öğretmene gıcığım ders yükünü az gireyim de norm fazlası yapayım” diye bir saçmalık peşinde olabilir, “bu ders gereksiz” diye gereksiz kafasından bir düşüncemsi üretmiş olabilir, “ders zaten kalkıyormuş girmeyeyim” demiş de olabilir… Olabilir de arkadaş okulların bu hatalarını İKGM bunu nasıl fark etmiyor? MEB boyutunda bir ihmal veya hata yoksa bizim tamamen uydurmamızsa; TÜİK verilerini yalan yanlış giren devleti kandıran kim? Hepsi aynı anda doğru olmayacağına göre birileri devleti ve halkı ciddi şekilde kandırıyor. İşte o eğitimin katilidir. Soru net: Katil Kim?

Yorum

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”