• Düzen Kuşağı Öğrenci Çalışması Kriterleri

    • 8. Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık Etkinliği: Bütünde Farklılık etkinliği de yine bireysel bir etkinliktir. Birimden Bütüne etkinliğinde ki kavramlara ve kazanımlara ek olarak renk, oran ve yön kavramları etkinliğin içine girmiştir. Birimden Bütüne etkinliği kazanımlarından farklı olarak renk, oran ve yön kullanımı ile ilgili kazanımlar ve bunların farkındalarıkları, birbirleriyle ilişkileri, v.b. kazanımlar söz konusudur. Öğrenci, bütünsel yapıyı hareketli göstermek için renk, yön ve oran kullanımının önemini fark ederek sürece başlar, değişkenliği olmayan geometrik biçimleri kullanarak, birimler oluşturur, bunların çoğalabilir olup olmadığını dener, çoğalabilir birimi elde eder, belirlediği birimi tekrar ederek düzen oluşturur. Bu oluşturduğu düzenin hareketli gösterebilmek için farklı renk, oran ve yön kullanımına dikkat ederek kullanır ve bunları ifade eder. Kılavuz kitapta yer alan etkinlik sürecinde olduğu gibi öğrencilere bütünsel yapıların hareketli görünüme sahip olmalarının, renk-oran-yön ilişkilerinin, bunların kullanımlarının v.b. fark ettirilerek süreç yürütülür. Yine resimlerle sık karşılaşılan hatalara örnekler verelim;




    Bütünde farklılık etkinliğinde çoğalabilir birimin farklı renk ve oranlarda çoğaltırak farklı yönlerde birleşim tekrarı ile düzen oluşturulması gerekirken burada bunu göremiyoruz. Sanki karşımızda ki şekil çoğalabilir birimin kendisi gibi düzenin ya da bütünün kendisi değil.


    Yine bu çalışmada da farklı yönlerde birim birleştirilmiş ancak, oran kullanımı söz konusu değil. Daha çok 7. sınıf Birimden bütüne etkinliği çalışması olmuş.


    Aynı sorunlar burada da mevcut. Farklı yön ve renklerde çoğalabilir birim elde edilmiş olmasına karşın farklı oranlarda kullanılmadığı net görünmekte. Bütünde Farklılık etkinliği kazanımlarını karşılamamakta.


    Çoğalabilir birim farklı renk ve oranlarda çoğaltılarak, farklı yönlerde tekrarlanıp düzen oluşturulmuş olmasına karşın. Ortaya çıkan düzenin hacminin olmadığı görülmekte. Düzen Kuşağı genel kriterlerine uymamakta. Öğrencilerin çoğalabilir birim elde ederken üç boyutlu hacimli birimler hazırlamaları sağlanırsa bu sorun yaşanmayacaktır.

    8. Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık etkinliğine verdiğimiz 4 örnekte çeşitli hataları sizlere sunmaya çalıştık. Düzen Kuşağı çalışmalarında daha bunlar gibi bunlardan daha da farklı bir çok hatalı çalışma çıkabiliyor. Bunlarda ki hataları en aza indirgemenin yolları doğru bir süreç yönetiminden, öğretmenin sürecin bir paydaşı olarak yapacağı rehberlikten geçiyor. 8. Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık Etkinliği kriterlerine göz atmamız gerekirse;
    8. Sınıf Düzen Kuşağı Bütünde Farklılık Etkinliği Öğrenci Çalışmaları, değişkenliği olmayan geometrik biçim(ler)den oluşmalıdır. Öğrenci diğer geometrik biçimlerde kullanmış olabilir(burada bir açıklama yapalım diğer geometrik biçimlerden kastımız değişkenliği olmayan biçimlerden kılavuz kitapta bahsedilmeyenler), düzen diğer şartları taşıyorsa kabul edilebilir.
    a. Kullanılan geometrik biçim(ler)den çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalıdır.
    b. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve düzen içindeki tekrarı anlaşılabilir olmalıdır.
    c. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimlerden, çoğalabilir birimler elde etmiş olmalıdır.
    d. Düzende renk, oran ve yön kavramı açık ve anlaşılır olmalıdır.


    Comments 14 Comments
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      çok güzel sunular, elinize sağlık Can hocam. Bu çalışmalarınız bence herkese büyük bir destek sağlıyor.
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      TEKNOLOJİ VE TASARIM 8.SINIF DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİĞİ ÖRNEKLERİ İSİYORUM ACİLL BE8. SINIF ÖĞRENCİSİYİM
    1. CAN SERDAR's Avatar
      CAN SERDAR -
      Quote Originally Posted by Misafir View Post
      TEKNOLOJİ VE TASARIM 8.SINIF DÜZEN KUŞAĞI ETKİNLİĞİ ÖRNEKLERİ İSİYORUM ACİLL BE8. SINIF ÖĞRENCİSİYİM
      Örnekler hayal gücü ve yaratıcılığınızı sınırlar bu yüzden kesinlikle örnek incelemeyiniz. Kendinize özgü, kendi hayal gücü ve yaratıcılığınızı kullanarak düzenler oluşturmalısınız.
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      cok teşekürler
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      teşekürler
    1. Kulakcı's Avatar
      Kulakcı -
      OOOO süper yahu maşallah işallah.
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      merhabalar 7. ve 8.sınıf düzen kuşağında teknolojik değer ne demek bana bir örnekle açıklarmısınız ben teknoloji tasarım öğretmeniyim
    1. CAN SERDAR's Avatar
      CAN SERDAR -
      Quote Originally Posted by Misafir View Post
      merhabalar 7. ve 8.sınıf düzen kuşağında teknolojik değer ne demek bana bir örnekle açıklarmısınız ben teknoloji tasarım öğretmeniyim
      Düzen Kuşağı - Teknoloji Değerlendirme Sunumu
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      Quote Originally Posted by CAN SERDAR View Post
      teşekkür ederim çok işime yaradı
    1. iklilMisafir's Avatar
      iklilMisafir -
      BANA BİRAZ DAHA ORNEK VERİRMİSİNİZ
    1. Osman KESKİN's Avatar
      Osman KESKİN -
      Daha fazla detay isteyenlerin alttaki başlığa gitmelerini öneririm.
      Düzen Kuşağı
    1. Osman KESKİN's Avatar
      Osman KESKİN -
      Quote Originally Posted by iklilMisafir View Post
      BANA BİRAZ DAHA ORNEK VERİRMİSİNİZ

      alttaki bağlantıya bakmanızı öneririm.

      Düzen Kuşağı
    1. Misafir's Avatar
      Misafir -
      daha güzel şeyler yok mu bunlar çok basit bizim öğretmenimiz bunları kabul etmiyo ya (tek. tas. dersi çok gereksiz geliyor bana
    1. CAN SERDAR's Avatar
      CAN SERDAR -
      Quote Originally Posted by Misafir View Post
      daha güzel şeyler yok mu bunlar çok basit bizim öğretmenimiz bunları kabul etmiyo ya (tek. tas. dersi çok gereksiz geliyor bana
      Hırsızlık kötü şeydir. Kendi özgün tasarımlarınızı yapın.
    Comments Leave Comment

    Click here to log in

    Please enter the six letters or digits that appear in the image opposite.

“Bir mıh, bir nal kurtarır, bir nal bir at kurtarır, bir at, bir atlı kurtarır, bir atlı bir savaş kurtarır, bir savaş bir vatan kurtarır.”